Cutreieratori prin Europa. Pe ape...ziua 10.

Ziua 10. Una dintre cele mai stresante zile. Am plecat din portuletul nostru pe intunerec cu speranta de a ajunge la capatul Rinului, la confluenta cu Mainz. Am mers de dimineata foarte bine , nesperat de bine dar dupa masa am avut o contraperformanta de 3 km la ora. Cauza, un afluent al Rinului care aduce un aflux mare de apa si implicit da curentului o viteza incredibil de mare. Asa ca, am reusit sa facem doar 70 km astazi. Ne-am cazat intr-un portulet si am fugit repede la un hotel.

reusit si eu si Liviu sa infundam scurgerile de la atata murdarie de pe noi. Reusim sa ne curatam, sa ne schimbam de haine si am iesit in oras sa mancam ceva. Cam asta pana acum. Maine , teoretic, pe la pranz ar trebui sa parasim Rinul si sa intram pe Main. Nu avem decat 500 km pe acest rau. Plus 16 ecluze. Le dovedim cumva. Partea mai de speriat e ca peste doua zile sunt anuntate ninsori aici si acestea vor dura ceva timp. Stie careva o statiune de ski in zona? Ne-am mai fi relaxat si noi.

A, sa nu uit, vizual a fost cea mai spectaculoasa zi, plina de castele pe munti, stanca Lorelay,  orasele de vis. Rinul, dincolo de curentul fantastic este cea mai curata apa pe care am vazut-o vreodata, extrem de tentanta pentru vizitat.

Pana maine, va las. Liviu insista sa tot ia bataie la table...

9. 6 noiembrie. Ziua cu peripetii.

Totul e mers perfect. Amplecat de dimineata pe intuneric  si am reusit sa luam ceva km in avans fata de celelalte zile. Tinta era sa ajungem la Koblenz. Intr-un final am reusit sa trecem de acest SUPERB oras si am ramas intr-un mic canal -orasel numit Lahnstein. Rinul se ingusteaza vizibil, apele sunt mai putin nervoase dar tot este curent.  Am intrat bine in munti si peisajele cu  stanci  si castele cocotate pe varfuri ne-a facut sa ca cascam gura. Nu-i bai, am  drinkuit  fiecare ce a vrut dar subtire ca legile pe aici sunt drastice. Am spus ceva d elegi? Pai ne-a oprit politia apelor, cu o salupa in mijlocul fluviului. Trasi la mal, acostati..ne-am to intrebat ce-am gresit. Prezentat documente..totul ok....amenda 35 euro....Fapta criminala mi-o asum....fiecare dintre sutele de poduri ce traverseaza apee Germaniei( vai mama ei de Romanie cu nefacutul ei pod de la Braila..)..fiecare pot are doua picioare in apa , care formeaza trei sectiuni . Una e de dus alta de sens invers si pe sub una nu treci. De unde naiba sa stiu ca aia e de rezerva?Asta e....

Ne-am suparat...am ajuns la portulet si apoi la market. Am gasit iepure si am gatit iepure. Liviu chiar s-a si saturat seara asta...

Reteta de iepure nemtesc la tigaie:

-se cumpara din market Globus un iepure belit de blana si resturi parroase, se taie bucati mai mici si se arunca intr-o oala la fiert. Musai ceva sare peste el si lasat sa se fragezeasca carnea. Cand deja ai baut doua pahare de DORNFELDER ROSE(nemtesc roze stiu) si nu prea mai ai treba e bine sa pui niste ceapa tocata marunt , apoi niste catei de usturoi. Mai lasi putin sa le mute nasul nemtilor de pe mal si mai arunci acolo si niste rosii in bulion , apoi inabusi totul cu un pahat din vinul propriu. Roze. Dornfelder cum ziceam. Imi plangea inimioara cand aruncam pe iepure cu roze dar gandul ca tot la mine ajunge m-a linistit. Lasi sa fiarba pana scade apa si se face asa o pasta din ceapa si restul de rsii si usturoi.....Anunti in vapor ca masa e gata si....pofta buna. Nu a ramas nimic dintr-un biet iepure...

Seara buna..pe maine...

Ziua 8. Koln.E dimineata si ploua cu galeata. Ne bem cafeaua in vapor si nu stim ce sa facem. Ne-am propus sa trecem de Bonn astazi dar in conditiile astea si daca ajungem acolo e bine.

Last minute:plecam.Ne auzim diseara.

Gata .s-a dus si ziua asta. Dimineata a plouat apoi nori si un pic de soare. Trafic intens, Rinul s-a ingustat si parca curge ceva mai repede. Te frapeaza curatenia de pe maluri. Suntem de 4 zile pe ape si INCA nu am vazut nici un plastic pe apa, nici o sticla. Incepe sa devenim suspiciosi daca nu cumva nemtii au facut curatenie in fata noastra. Ziceam asa....Casele, pensiunile, totul arata curatenie, ordine,organizare. Suntem la ani lumina de ceea ce ar trebui sa numim civilizzatie si ordine. Dar este speranta, poate copiii mei desi nu cred....

Pe vapor e asa si asa...ni s-a stricat din senin  ceva la sistem si nu-i dam de cap. Dar mergem inainte. Noroc de Liviu ca le stie pe toate. poate intr-o zi va voi povesti  despre cheaia lui Liviu.

Am ajuns  dupa masa intr-un portulet unde am luat full de motorina. Bagand la pompa, batranelul ce muncea voluntar acolo ne zice ca cei de pe pontonul restaurant sunt cu totii romani...WOW.....Intram si cerem ceva in romaneste. Nimerim pe singurul neroman din grup. Domingo, portughez(Messsi e mai bun decat Ronaldo, asa sa stii), ne vorbeste si el romaneste . E patronul restaurantului, casatorit cu o superba romanca din Bucuresti.....La masa vecina, auzind romaneste un grup intreg ne vorbeste in limba noastra draga si frumoasa. Prieteni romani, veniti in vizita, cu totii cetateni ai Germaniei de-acum....O , ce surpriza sa dai peste o mica colonie de romani intr-un satuc uitat de lume in Germania.Cine vine in vizita prin Oberwinter neaparat sa viziteze restaurantul PFANNKUCHENSCHIFF (pfannkuchenschiffoberwinter  pe facebook...) .Excelent .calitate de vis.Mancam, bem bere si scriem la povestea zilei. Maine speram sa ajungem la Koblenz.E departe dar avem speranta. A , sa nu uit...primele castele agatate de varfurile muntilor.....e ceva ce nu vezi in fiecare zi...de vis.....

Pasarile zilei:un mascul de ferestras mare excelent prins in foto. Gasca de Nil, dar asta e deja comuna, gasca canadiana.

Pe maine prieteni.....

Ziua 7.4 noiembrie 2017.

Am ajuns la Koln.imens imens oras. Calatoria a decurs foarte bine astazi, ceva mai putine slepuri pe Rin, curent parca mai usor. Malurile de vis, cu multe cse frumoase, curateie peste tot. Suntem obositi , rezistam. lA KOLN AM ACOSTAT INTR-UN PORTULET CHIAR LANGA mUZEUL CIOCOLATEI Poate dupa ce gasim o bere pe undeva il vom si vizita.

apaasarile zilei:peste o suta de califari rosii, sute de gaste de Nil si canadiene, gasca de vara, pescarus argintiu.

Fugim in oras sa vedem ce si cum, sa aveti seara faina.

Continuam cu ziua de ieri cand am iesit in oras. Impropriu, orasul sta mare ne-a inghitit de n-am mai stiut sa ne intoarcem la vapor. Bine ca s-au inventat taxiurile. Am urcat in cea mai inalta cladire din oas:Rheinturn (https://en.wikipedia.org/wiki/Rheinturm). Mda....o bere la 180 de metri nu e de colea mai ales ca am platit o mica avere urcatul si chiar berea insasi. Dar...nu venim chiar zilnic pe aici si a meritat. In rest, Dusseldorf este super, mai ales ziua. Seara o fauan specifica oraselor mari iese la iveala si e mai bine sa-ti vezi de vaporul tau mai ales ca astazi trebuie sa ajungem la Koln. off , alt oras mare de vazut.

Pe diseara.

ZIUA 6. 3 noiembrie 2017.

Am ajuns la DUsseldorf. Incepem cu dimineata in ultima ecluza de pe canal. Iesirea pe fluviul Rin a fost un soc. Primul a venit de la curentul apei care era ceva nemaivazut d emine extrem de puternic. Aflu ca trbuie sa urcam contra apei asa cca. 250 km pana la Main. Apoi traficul de nave infernal.Peste tot , zeci de slepuri,nave mari si mai putin mici. Suntem niste purici pe apa cu vaporasul nostru . Facem fata.Facem si calcule pentru-ca am trecut de la 14 km la ora la numai sase.In fine, optimisti cum suntem cautam pe unde am putea ramane seara. Nu e ca la noi unde te poti lega de salcie si gata. Nici gand aici, sunt alte legi e clar. Numai in Marina oficial poti acosta si acolo platesti.Asta e...Ne-am oprit la Dusseldorf, ras imens dupa cum pare si cautam sa facem un dus ceva si sa iesim un pic in oras. Poate gasim si un oc sa bem o bere nu?

Una peste alta, Rinul nu ne sperie, ne-m acomodat. Maine speram sa ajungem Koln si apoi vom vedea ce mai e de vazut. Pana aine....seara faina la toti.(

Postarea de astazi o dedic amicului Ovidiu Bufnila). Pentru supararile lui  din metro, metropola si dorinta de natura.

ziua 1.29.octombrie.

Mda, am plecat in Germania, langa Dortmund, sa cumparam un vapor pentru firma . Turistii au nevoie de ceva de calitate si am gasit ceva frumos tocmai in nordul Europei. Cum transportul pe uscat costa o avere m-am decis sa-l aduc pe apa si singurul traseu este cel pe Rin- Main - Dunare.

Singur nu m-am incumetat la asa drum asa ca mi-am luat insotitor un vechi lupisor de Dunare - Liviu Ivanov. coleg de marinarie si prieten bun. Zice ca stie si table, dar inca nu a demonstrat asta.

Asadar, incepand de astazi - 29 oct. vom posta(sper) zilnic imagini, filmulete , ganduri si patanii din toata excursia noastra. Avem in fata o Europa necunoscuta, avem canale si rauri, stanci si insulite, porturi si puburi, aventuri. Speram , optimist vorbind ca facem doua saptamani...dar niciodata nu stii cat faci pana la destinatie.

Asadar, prieteni....sa incepem impreuna aventura.

Astazi am inceput inspectia vaporului, o iesire pe canal, verificat starea tehnica. Maine facem actele si cumparaturile de plecare(motorina,butelie de gaz, alimente muuuuuulte, vin si tarie, cafea, apa potabila..).Apoi, daca vom reusi vom iesi din canalul de unde am luat vaporul:https://www.google.de/maps/place/Marina+R%C3%BCnthe+GmbH+%26+Co.+KG/@51.64123,7.6386713,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47b90db42b16a197:0x386d170a0b5c8e52!8m2!3d51.64123!4d7.64086?hl=de

Cica sunt 40 de km pana la Rin......Pana una alta, am desfacut o sticla de vin nemtesc, mancam biscuiti ca altceva nu avem aici, totul e inchis......Pentru astazi, seara buna, ne bagam la table sa vedem cum stam intre noi....

ziua 2. 30 octombrie: Gata, astazi am facut actele, cumparat legal, cumparaturi pentru plecare. Din cauze birocratice( si aici e nevoie de acte) suntem nevoiti sa plecam maine dimineata. Am profitat de vremea buna si de foamea ce ne incoltea si am facut cateva cumparaturi.

Cum toate sunt aproape gata de plecare ne-am relaxat putin si cautat putin timp sa si gatim. Normal, fiind ziua lui Liviu nu puteam sa-l las sa munceasca de ziua lui asa ca prima pahliovca a cazut in sarcina mea.

ziua 3.31 oct. Nuam plecat nici astazi. O parte dintre bani nu au intrat in conturile vanzatorului(multam bancilor)  si normal asteptam. Culmea ghinionului, astazi si maine sunt zile libere in Germania deci clar avem un ghinion teribil. Orice demrs am fi facut nu ar fi mers. Am jucat table, curateni, un vin bun nemtesc si rasete multe. Inca ne amuzam de multe. Liviu astazi e bucatar si pregatesce ceva de genul piftele cu orez cu spanac.offfff

langa noi se pregateste o petrecere de holowin ...la cat de urate sunt nemtoaicele nici nu le trebuie masca.....Daca sunt evenimente anuntam.pe maine...

ziua 4. 1. nov. Nici astazi nu am plecat. Nemtii muncesc enorm dar si cand stau chiar stau.

Nimic deschis pe aici, nici o galagie. Doar mosi si babe la plimbare pe langa vapoare si ne mai amuzam  de cate careva care se uita atent la ce facem noi in vapor. Jucam table, facem curatenie, mancare. Iritarea ca nu reusim sa plecam devine frustranta si speram ca maine sa ne luam zborul.

Am fost cu Liviu prin padure pe niste poteci la foto de pasari. Paseriforme destule, nimic deosebit...

Pe maine...

Ziua 5. 2 noiembrie. In sfarsit aventura incepe pe ape. De dimineata ne-a trezit fostul proprietar si ne-a inmanat cheile si restul actelor. Facut full motorina , full apa si...la drum. Emotii  normal pentru-ca nu am mai facut o astfel de excursie.

Canalul foarte bine intretinut, cu placi metalice de sustinere, semnalizat ca la carte, facut exact c pentru noi. Primele slepuri intalnite, vaporase mari si mici. Pe canal plin de rate mari, gasca  de Nil, gasca calugarita....

Am trecut de patru ecluze unde am invatat sa ne si legam cum trebuie de stalpii culisanti. In general toti cei cu care ne-am auzit prin statia radio au fost foarte amabili si ne au vorbit in engleza semn ca daca vor sa vorbeasca si altceva decat germana se poate.

Acum suntem la 2 km de fluviul Rin, la ultima ecluza, in mijlocul orasului OBERHAUSEN.

Abia acum imi permit sa beau si eu o bere, cica e jale cu alcoolul prin Germania pe nave. Liviu a facut o ciorbita de porc excelenta, ceai si cafea si a muncit asa cum trebuie sa munceasca un ajutor de nadejde. Multumit foarte de prima zi de navigat

, vaporul se comporta fantastic de bine....

Aici suntem astazi,acum: https://www.google.ro/search?dcr=0&source=hp&ei=TFb7Wd2OEYaa6ASB27uoCA&q...

Pe maine...

ziua 6.Dimineata . frig , cetos afara. Dincolo de pod e Rinul, cel mai circulat fluviu al Europei...Am auzit multe si abia astept sa facem cunostinta. Cafea de dimineata ceva mesaje cu cei dragi si asteptam sa se faca lumina sa iesim la navigat. M-am uitat pe o harta a traseului nostru si mi-a luat juma d eora sa ajung cu cursorul pana la Tulcea. Oare cu vaporasul cat fac?

Hai..ne vedem diseara la finele zilei. Optimisti, speram sa ajungem la KOLN.